En fri dag!

Jag känner mig väldigt fri och levande när jag åker skidor. Idag var jag ledig, eller jag hade fri som man säger på norska. Jag tog en sovmorgon innan jag gick upp för att ta mig en tur på skidorna.
Det var inte mycket folk i backarna och snön var så mjuk. Jag tränade på mina carvingsvängar. För er som inte vet vad carving är så googla det ;) haha. Nä men jag tränade på att gå upp på kanterna på skidorna i svängarna, när man kan det är det mycket lättare att svänga men det är svårt och mycket jobbigare. Jag åkte i ca. en timme när dimman kom ner i hela backarna, då vågade jag inte åka mer eftersom man knappt såg en meter framför sig. så jag åkte hem och styrketränade istället. Nu börjar min kropp bli redo för att träna upp dom slitna musklerna igen efter det att jag gick in i väggen. Det är en lång procedur men jag har blivit så mycket bättre :)
Axel jobbade till 13.40 för att det var så lugnt, nu har det snöat som tusan här så förhoppningsvis är det ännu bättre skidåkning imorgon än idag. Men då har Axel fri och jag jobbar, kanske slutar tidigt så vi kan åka lite tillsammans :)

Kommentarer
Postat av: Sussie

Vad härligt du beskriver skidåkningen!! Energigivande :) Kram

2012-01-03 @ 22:59:04
Postat av: Victoria

Åh va mysigt jag såg hur Du åkte skidor!

Snö vad e de för ngt? Jag kan "snart" ta kanoten t jobbet. Kanalen är nästan översvämmad eftersom det bara kommer ner regn på oss.... Puss

2012-01-04 @ 16:02:25
Postat av: Freyja

Fantastiskt!! jag vill också åka skidor!! :D om man ska komma och hälsa på, var ska man då åka?

2012-01-05 @ 12:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0