tannlege

Varje tisdag kommer en busslast med danskar till oss och hyr skidor över dagen. Dom har tagit color line eller stena line båten till norge och får specialpris. Problemet är att dom är väldigt svåra att förstå och gör egentligen inte så mycket för att underlätta :P Dom ska aldrig ha hjälmar för dom har ju huvet som skyddar brukar dom säga, dom e helt tokiga! :P

Efter två veckor fick jag äntligen tag på min tandreglerare på danderyds sjukhus.
På nyårsdagen lossnade nämligen min tråd i överkäken på två tänder. Jag har inte lust att betala tandläkare i onödan så jag ville verkligen få tag på henne innan jag gjorde nåt åt saken för att se hur viktigt det var. Men dom har haft jul och nyårsstängt tills idag.
Min underbara chef lyckades få en tid till mig hos tandläkaren i Noresund, som ligger ca.10 min från där jag bor, till halv två idag. Som tur var kunde tandläkaren där limma tillbaka tråden igen så jag slapp åka en timme till närmaste tandreglerare :) Vet dock e hur mycket det kostar för de visste ej hur mycket det skulle ta betalt för en ung svensk. Tydligen om börjar man betala för tandläkaren här redan i 18-års ålder men mellan 18-20 år så får man 20%rabatt eller nåt sånt. Jag kommer få en faktura och jag hoppas verkligen inte att den blir så hög, detta är en utkomst jag absolut inte räknat med :s

När jag kom hem från tandläkaren fick jag sluta för dagen så jag och Axel tog oss en langrenn tur tillsammans :) jätteskönt, har redan träningsvärk från igår och kommer nog få ännu mer idag :D

Såhär vig och proffsig kommer jag va i slutet av säsongen ;)


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Helen sådant händer bara för att det absolut inte får!! <3

2012-01-10 @ 22:22:34
URL: http://rebeccawestberg.blogspot.com
Postat av: Victoria

Skönt att de gick å fixa så lätt.

Roligt att Du lagt in ett fält med svar!

Idag har jag tvättat å e nu helt slut.

Ha de gott! Puss <3

2012-01-11 @ 20:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0